• Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

© 2018 by AcSenT vzw · do not use or reproduce without written permission

Poppe: +32 (0) 472 36 83 55  |  Email: info@AcSenT.be

betalingen op:  BIC: GEBABEBB  |  IBAN: BE 49 0013 2695 7471

Poppe Boonstra

1978: Afgestudeerd aan de Academie voor Expressie en Communicatie in Leeuwarden.
1980–1981: Training Grotowski: Theaterdocent – regisseur.
1996: Afgestudeerd aan De Kleine Academie in Brussel.
1998: Meester in de Dramatische Kunst.
1998: Aggregaat voor het onderwijs. Inhoud, spelregie en neutraal masker.
2015: Intensive workshop bij The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards. 

Lees recensies voor 'Het Klein Kasteeltje', 'Phaedra', 'Shakespeare met Kinderen', 'Een Kersentuin'. Bekijk een uitnodiging voor 'De Liefdes van Hitler'. Lees een tekst over 'De Bruiloft'. Lees een interview door Leonie Van Hulle.

 

Sarah Huygens

Afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht als Theatermaakster. Sarah maakt dansvoorstellingen die dynamisch en rauw zijn. Ze werkt met shockerende en heftige thema’s, zo stond In haar afstudeervoorstelling‘Drift(ig)’ (2015) lust, seks en verleiding centraal. Dit, omdat ze haar dansers en zichzelf als maker uit de comfortzone wil halen. Het opzoeken van fysieke grenzen staat in haar werk centraal. Puur en lelijk fascineert haar. Ze houdt niet van verbloeming op het toneel.

Sarah werkt vanuit thema's die haar raken en haalt inspiratie uit haar levenservaringen. In haar dansvoorstelling ‘MONSTER’ (2014) werkte ze met ‘de lelijkheid van de mens’. Meestal werk ze vanuit improvisatie binnen het thema dat ze gebruikt. Hierdoor ontstaan vaak montagevoorstellingen. Ze is als choreografe en danser aan het werk gegaan in Kenia. Hier heeft ze haar maakwijze gespecialiseerd. Sarah omschrijft zichzelf als: Eigenwijze theatermaakster die grenzen bij zichzelf en haar spelers opzoekt in bewegings- en danstheater. Haar motto ‘Als je jezelf blijft uitdagen en uit je comfortzone stapt, ontwikkel je jezelf beter als mens en daardoor wordt je beter in het werk dat je doet.'

 

Erik Valenteyn

Afgestudeerd als architect aan Karel de Grote Hogeschool te Antwerpen in 2000, besluit Erik zich volledig te richten op wat hem echt bezig houdt, schilderen theater en leven. Tussen 2001 en 2006 doorloopt hij 3 theaterscholen die zijn artistieke richting en levensweg sterk beinvloeden: Bewegingstheater aan de Academie voor Spel en Theater te Antwerpen; Mime corporelle volgens Decroux aan TRIDENT te Antwerpen; Bewegingstheater aan l'École International Lassaad te Brussel. In 2006 richt hij met 14 andere kunstenaars het collectief en leefgemeenschap auQuai op, een werk en

uitwisselingsruimte voor jonge kunstenaars, te Brussel. Hier onderzoekt hij, doorheen verschillende stages, samenwerkingen en laboratoria, de 'fusion' tussen, clown, bouffon, tragedie en de kracht van de lichamelijke expressie. Met het gezelschap 'Nous Vivons une Epoque Formidable' (opgericht in 2008 en voortgekomen uit het laboratorium 'Clown Limit Colere et destruction') schrijft en speelt hij verschillende performances, die, vanuit de naieve kijk van de clown en de kritiche benadering van de bouffon, onze samenleving trachten te bevatten. Met het gezelschap 'Humains Domestiques' (opgericht in 2011) vervolgt hij dit onderzoek (humainsdomestiques.blogspot.com). In oktober 2010 trekt Erik naar het platteland, op zoek naar een andere manier van leven, verweven met de natuur. Vandaag woont hij met zijn vriendin en kinderen in een yourte en bouwt, met andere woonwagen en yourte bewoners, aan een 'eco-vilage'. Naast het 'plateau' blijft Erik schilderen. Men ziet een sterke verwantschap tussen zijn theatrale parcours en zijn schilderijen (users.telenet.be/erikvalenteyn).

 
 

Hans Jackmaert

Spel- en bewegingsdocent die mee aan de wieg staat van de Academie voor Spel en Theater. In 2005 afgestudeerd als acteur aan de Kleine Academie in Brussel. Doorheen de jaren speelde en creëerde hij (in) vele voorstellingen in binnen- en buitenland. Het afgelopen jaar leefde hij in het hoge noorden en werkte daar in een sociaal artistiek project met vluchtelingen en Lapse jongeren. Sindsdien onderzoekt hij de expressieve verbinding tussen de natuur, het scheppende theater en de beeldende kunst.